Przyjmowanie skarg i wniosków

Przyjmowanie skarg i wniosków

Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie przyjmuje i rozpatruje skargi i wnioski interesantów zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

1. Zasady i tryb załatwiania skarg i wniosków:

  1. Prawo składania skarg i wniosków przysługuje interesantowi bez konieczności wykazywania posiadania interesu prawnego w sprawie;
  2. Skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą 

Przedmiotem skargi może być w szczególności:

  1. Zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników;
  2. Naruszenie praworządności lub interesów skarżących;
  3. Przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie sprawy

Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy:

  1. Ulepszenia organizacji
  2. Wzmocnienia praworządności
  3. Usprawnienia pracy
  4. Zapobiegania nadużyciom
  5. Ochrony własności
  6. Lepszego zaspokajania potrzeb ludności

Formy składania skarg i wniosków:

  1. Pisemnie na adres WUP: ul. Głowackiego 28, 10-448 Olsztyn
  2. Pismem złożonym osobiście w Kancelarii Urzędu
  3. Ustnie do protokołu w siedzibie Urzędu
  4. Za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: olwu@up.gov.pl 
  5. Za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej (wymaga to posiadania przez wnoszącego bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu)

2. Przyjęcie interesantów w sprawie skarg i wniosków:

  1. Właściwym do rozpatrywania skarg i wniosków jest Dyrektor WUP
  2. Interesanci przyjmowani są w sprawach skarg i wniosków przez Dyrektora WUP lub wyznaczonego Wicedyrektora WUP w każdy poniedziałek w godzinach 8:00–16:00; jeżeli poniedziałek jest dniem wolnym od pracy, przyjmowanie interesantów odbywa się w najbliższy dzień powszedni
  3. Właściwym do rozpatrywania skarg i wniosków dotyczących działalności Dyrektora WUP jest Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego
  4. Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania

3. Opłata za wniesienie skargi:

Wniesienie skargi lub wniosku oraz ich rozpatrzenie nie podlega opłacie.

4. Termin rozpatrzenia skarg:

  1. Załatwienie skargi lub wniosku w postaci pisemnej odpowiedzi powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. W razie niezałatwienia sprawy w terminie, wnoszący skargę lub wniosek zostaje zawiadomiony o przyczynach zwłoki i nowym terminie załatwienia sprawy.
  2. Jeżeli organ, który otrzymał skargę lub wniosek nie jest właściwy do jej rozpatrzenia, obowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni, przekazać ją właściwemu organowi, zawiadamiając o tym wnoszącego albo wskazać mu właściwy organ.

 

Wytworzył:
WUP w Olsztynie - Bożena Piątek
(2023-01-13)
Udostępnił:
Łukasz Łepkowski
(2023-01-16 12:50:23)
Ostatnio zmodyfikował:
Łukasz Łepkowski
(2023-02-16 13:04:23)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki