Przyjmowanie skarg i wniosków
Przyjmowanie skarg i wniosków
Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie przyjmuje i rozpatruje skargi i wnioski interesantów zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
1. Zasady i tryb załatwiania skarg i wniosków:
- Prawo składania skarg i wniosków przysługuje interesantowi bez konieczności wykazywania posiadania interesu prawnego w sprawie;
- Skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą
Przedmiotem skargi może być w szczególności:
- Zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników;
- Naruszenie praworządności lub interesów skarżących;
- Przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie sprawy
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy:
- Ulepszenia organizacji
- Wzmocnienia praworządności
- Usprawnienia pracy
- Zapobiegania nadużyciom
- Ochrony własności
- Lepszego zaspokajania potrzeb ludności
Formy składania skarg i wniosków:
- Pisemnie na adres WUP: ul. Głowackiego 28, 10-448 Olsztyn
- Pismem złożonym osobiście w Kancelarii Urzędu
- Ustnie do protokołu w siedzibie Urzędu
- Za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: olwu@up.gov.pl
- Za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej (wymaga to posiadania przez wnoszącego bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu)
2. Przyjęcie interesantów w sprawie skarg i wniosków:
- Właściwym do rozpatrywania skarg i wniosków jest Dyrektor WUP
- Interesanci przyjmowani są w sprawach skarg i wniosków przez Dyrektora WUP lub wyznaczonego Wicedyrektora WUP w każdy poniedziałek w godzinach 8:00–16:00; jeżeli poniedziałek jest dniem wolnym od pracy, przyjmowanie interesantów odbywa się w najbliższy dzień powszedni
- Właściwym do rozpatrywania skarg i wniosków dotyczących działalności Dyrektora WUP jest Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego
- Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania
3. Opłata za wniesienie skargi:
Wniesienie skargi lub wniosku oraz ich rozpatrzenie nie podlega opłacie.
4. Termin rozpatrzenia skarg:
- Załatwienie skargi lub wniosku w postaci pisemnej odpowiedzi powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. W razie niezałatwienia sprawy w terminie, wnoszący skargę lub wniosek zostaje zawiadomiony o przyczynach zwłoki i nowym terminie załatwienia sprawy.
- Jeżeli organ, który otrzymał skargę lub wniosek nie jest właściwy do jej rozpatrzenia, obowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni, przekazać ją właściwemu organowi, zawiadamiając o tym wnoszącego albo wskazać mu właściwy organ.